O D Y S S E Y

Γραμμή 1

O D Y S S E Y

«Σειρήνες… Παντού ηχούν σειρήνες. Δεν τις ακούω. Συνεχίζω το δρόμο μου προς την Ιθάκη. Ήλιος… Πάντα προς τον Ήλιο κοιτώ. Ψηλά. Από ποιο γρανάζι ξεκινάς και σε ποιο τελειώνεις; Ιθάκη… Όλα όσα έχτισα… Ο προορισμός μου…»

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «Προώθηση της Ποιότητας και της Ισότητας στην εκπαίδευση: Μια δυναμική προσέγγιση βελτίωσης της Σχολικής Αποτελεσματικότητας» οι μαθητές και μαθήτριες του ΣΤ1, ΣΤ2 και Ε1 επισκέφθηκαν στις 18 Απριλίου 2016 τον Πολυχώρο ΑΘΗΝΑΪΣ και ξεναγήθηκαν στην έκθεση O D Y S S E Y της δημιουργού Παγώνας Κανέλλου.

Η καλλιτέχνης εμπνεόμενη από την ελληνική μυθολογία ζωντανεύει με τα έργα της το ταξίδι του Οδυσσέα, αποδίδοντας με το δικό της μοναδικό τρόπο τους διαφόρους προορισμούς. Το έργο, που αποτελείται από 14 γλυπτά τοποθετημένα με τρόπο που να συνδέονται μεταξύ τους, συμβολίζουν σημεία του ταξιδιού του Οδυσσέα. Η ποίηση του Ομήρου περιγράφει προορισμούς και διαδρομές ζωής, που υλοποιούνται με τη μορφή γλυπτών. Κάθε προορισμός συνδέεται άμεσα με την καθημερινότητα και τα ανθρώπινα συναισθήματα. Σύμφωνα με τη δημιουργό, η «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» συμβολίζει το προσωπικό ταξίδι του κάθε ανθρώπου στη ζωή. Τα έργα, τα οποία αποτελούνται κυρίως από λαμαρίνα, έχουν δημιουργηθεί πάνω σε καθρέφτη ο οποίος τα ολοκληρώνει με τον αντικατοπτρισμό τους. Η πρωτοπορία του έργου έγκειται στην προσπάθεια ανάδειξης των γλυπτών μέσα από μαθηματικές σχέσεις και πιο συγκεκριμένα «Αρμονικές Χαράξεις». Γεωμετρικές σχέσεις που δημιουργούν τις κατάλληλες αναλογίες σχημάτων που αφορούν τα πάντα γύρω μας και πάνω μας ακόμη, έτσι ώστε να νιώθουμε την αρμονία και σε δεύτερο επίπεδο την τελειότητα όταν αυτές οι γεωμετρικές σχέσεις προσεγγίζουν τον αριθμό φ=1,618. Μαθηματικές σχέσεις, αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, γεωμετρία, πολιτισμός και σύγχρονη τέχνη, όλα άρρηκτα και αρμονικά συνυφασμένα σε μια πολύ πρωτότυπη και ιδιαίτερη προσέγγιση της ελληνικής μυθολογίας και εποποιίας.

Οι μαθητές/μαθήτριες «ταξίδεψαν» μαζί με τον Οδυσσέα στα «επικίνδυνα» νερά, με τη ματιά της καλλιτέχνιδος και παρακολούθησαν τα γλυπτά να αλλάζουν σχήμα και αίσθηση. Ο αντικατοπτρισμός των γλυπτών στον καθρέφτη, που έδινε την έννοια του νερού, τους έδωσε την αίσθηση του βάθους και τους προκαλούσε να κοιτάξουν ακόμη πιο βαθιά και να πέσουν στη δίνη που αποτελούσαν παξιμάδια, βίδες, μεταλλικά στοιχεία.

Σκοπός της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν: 1. Να καταδείξει τον συνδυασμό του πολιτισμού με τη σύγχρονη τέχνη και την εκπαίδευση, μέσα από τεχνικές που δένουν τα μαθηματικά με την τέχνη και αναδεικνύουν τη σχέση αρχιτεκτονικής και ιστορίας, 2. Να λειτουργήσει ως ένα εργαστήριο γνώσεων και ιδεών μέσα από την επιστήμη της αρχιτεκτονικής και να προσπαθήσει να καταδείξει τη μαγεία των μαθηματικών.

Η εικαστική Οδύσσεια της κ. Κανέλλου μετέφερε τους μικρούς μαθητές και τις μικρές μαθήτριες μας, στον ονειρικό κόσμο της μυθολογίας, μετουσιώνοντας τον αγώνα της ανθρώπινης ύπαρξης για επιβίωση σε ένα σκληρό, αφιλόξενο τοπίο ζωής και τη σπουδαιότητα του προσωπικού ταξιδιού προς τον τελικό προορισμό.

Η εμπειρία από την έκθεση ήταν μια πραγματική αποκάλυψη. Η απόπειρα να αποκωδικοποιήσουμε ένα τόσο μεγάλο ταξίδι, αποδείχτηκε μια αφετηρία ενός άλλου ταξιδιού… του καθενός μας … ξεχωριστά.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ O D Y S S E Y

Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.