Επιστολή σε Γονείς

Αγαπητοί γονείς – κηδεμόνες

μαθητών – μαθητριών του Σχολείου

Ελπίζω να είστε όλοι καλά και να αντιμετωπίζετε την παρούσα κατάσταση πανδημίας  με σθένος και αισιοδοξία.

Εμπιστευτήκατε την προσωπική σας ηλεκτρονική διεύθυνση (e – mail) – προσωπικό δεδομένο- στο Σχολείο και τους εκπαιδευτικούς του με μεγάλη προθυμία για να υπάρχει μια επαφή, μια επαφή που στηρίζεται στην παιδαγωγική μας σχέση με τους μαθητές/ μαθήτριες. Σας ευχαριστούμε γι’ αυτό, άλλωστε δεν υπήρχε και δε φαίνεται να υπάρχει στο ορατό μέλλον και υπό τις κρατούσες συνθήκες άλλος θεσμικά κατοχυρωμένος τρόπος επικοινωνίας μας.

Η πρόσφατα σταλμένη από το ΥΠ.Π.Θ. εγκύκλιος για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση κάνει λόγο για ασύγχρονη εκπαίδευση όσο κι αν θεσμικοί και εξωθεσμικοί παράγοντες επιδίδονται σε ένα παιχνίδι εντυπώσεων προβάλλοντας την «τηλεκπαίδευση» ως μια «κάποια λύση» στην απώλεια του διδακτικού χρόνου. Αλλά κι αυτή η ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση προϋποθέτει πολύμηνη επιμόρφωση και πρακτική εφαρμογή, όχι επιφανειακές προσεγγίσεις που θα αποβούν ολέθριες, ένα Π.Σ.Δ. που να μπορεί να υποστηρίξει χιλιάδες αιτήματα, ύπαρξη υποδομών σε εκπαιδευτικό και υλικό πλαίσιο. Από τη στιγμή που τίποτα από τα παραπάνω δεν υπάρχει ή αν υπάρξει, θα υπάρξει μερικώς, είναι κίνηση επικοινωνιακού χαρακτήρα, με τον ίδιο τρόπο που για το θέμα της υγείας η κυβέρνηση τονίζει την «ατομική ευθύνη», χωρίς να παίρνει μέτρα για τα νοσοκομεία και τη δημόσια υγεία, προσπαθεί να πείσει την κοινωνία ότι σε τελική ανάλυση  είναι ατομική ευθύνη του εκπαιδευτικού και του γονιού να βρει τον τρόπο να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία.   Το σύνολο σχεδόν του εκπαιδευτικού δυναμικού δεν έχει επιμορφωθεί ποτέ για το τι και πώς να κάνουν ηλεκτρονικά, αυτό είναι άλλωστε κάτι που δεν γίνεται με μια οδηγία.

Η όποια προαιρετική συμμετοχή μας δε συνδέεται με επικοινωνιακούς ελιγμούς του ΥΠ.Π.Θ. αλλά για να διατηρήσουμε μια στοιχειώδη δημιουργική επαφή των μαθητών/ μαθητριών με τη διαδικασία της μάθησης και όχι αποκλειστικά σε γνωστικό αλλά σε συναισθηματικό – ψυχικό – κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο άλλωστε θεμελιώνεται όλη η διαδικασία της μάθησης. Εν μέσω πανδημίας , το ΥΠ.Π.Θ. διαλέγει ένα εργαλείο που θα το εφαρμόσει το δημόσιο σχολείο και που γνωρίζει ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει καθολικά και για όλους. Δεν έχουν όλες οι οικογένειες την υποδομή για την εξ αποστάσεως, δεν έχουν όλοι οι γονείς τη δυνατότητα να είναι «πάνω από τον υπολογιστή» ή το κινητό τηλέφωνο για να ακολουθήσουν τις οδηγίες του Υπουργείου. Ξέρουμε ότι είναι ένας πειραματισμός που θα δημιουργήσει αποκλεισμούς και καταπάτηση των ίσων ευκαιριών που πρεσβεύουμε, ξέρουμε ότι θα δημιουργήσει προβλήματα και σε εσάς, θα προσπαθήσουμε να τα αμβλύνουμε στο βαθμό που μας αφορά. Η ακύρωση της εξασφάλισης της δια ζώσης διδασκαλίας με οποιαδήποτε δικαιολογία θα είναι καταστροφική για το δημόσιο σχολείο και το μορφωτικό δικαίωμα.

Θα προσπαθήσουμε να βρούμε τρόπους να επικοινωνήσουμε με ασφάλεια, να συμβάλλουμε με ιδέες και σκέψεις, να υλοποιήσουμε «μικρά πειράματα», να προτείνουμε επαναληπτικές δραστηριότητες, να σχεδιάσουμε εξατομικευμένες  δράσεις, να ανταλλάξουμε ταινίες, βιβλία, θεατρικές παραστάσεις, μουσειακές περιηγήσεις.

Θα υπάρχει σύνδεση μόνο μέσω Π.Σ.Δ. (όταν λειτουργεί και όσο λειτουργεί) με τα προσωπικά σας e – mail τις εργάσιμες ημέρες και από ώρα 9.00π.μ. – 13.00μ.μ. και 17.00μ.μ. – 20.00μ.μ. σεβόμενοι και το προσωπικό σας ωράριο.

Αγαπητοί γονείς ,

αυτές τις μέρες εκπαιδευόμαστε πώς να αποφεύγουμε ο ένας τον άλλον. Να το εφαρμόσουμε αλλά να  μην το μάθουμε! Ας πλύνουμε τα χέρια μας, αλλά ας τα υψώσουμε την ίδια στιγμή με αλληλεγγύη! Ας φορέσουμε τη μάσκα μας, αλλά ας μην κλείσουμε το στόμα!

 

Δ. Ιακωβίδης